هدف از رشته مشاوره پایان نامه مدیریت بازرگانی گرایش مالی عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راهحلهای مختف در مورد هر مسئله و تصمیمگیری و اجرای تصمیمات اتخاذ شده، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامههای سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفهای بخش دیگری از تواناییهایی است که دانشجو پس از فراغت از تحصیل در گرایش مالی رشته مدیریت بازرگانی بهدست خواهد آورد.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟
علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و مالی
قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتاً حل مشکلات مدیریتی و بازارهای مالی
کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و ... )
داشتن روحیه ریسک پذیری بالا
قدرت تجزیه و تحلیل دادهها و نسبتهای مالی
برخی از سرفصلهای رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی
1. مدیریت سرمایهگذاری
2. بازارها و نهادهای مالی
3. مدیریت ریسک مالی
4. مدیریت تامین مالی بنگاهی
5. مباحث ویژه در مشاوره پایان نامه مدیریت مالی
6. حقوق بازرگانی
فارغ التحصیلان رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی با اطلاعات وسیعی که در زمینههای مختلف بازرگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا میکنند، به خوبی میتوانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار میرود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهدهدار شوند. علاوه بر این، فارغالتحصیلان رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی میتوانند در کارهایپژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند کارآفرین باشند، دشوار میسازد ضمن اینکه برای این دانشجویان رقیبانی چون دانشجویان مدیریت مالی و حسابداری حائز اهمیتند زیرا آنها تخصصیتر به امور مالی میپردازند. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانشآموختگان است که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژهای به محیط کسب و کارشان و بازارهای پول و سرمایه داشته باشد.